Διαχείριση Ακινήτων
- Διαχείριση Ακίνητης Περιουσίας ομογενών/ αλλοδαπών
- Διαχείριση ακινήτων αλυσίδων καταστημάτων λιανικής
- Διαχείριση εταιρικών κτιριακών εγκαταστάσεων
- Συντήρηση κτιρίων
- Συντήρηση Φωτοβολταϊκών Πάρκων
- Διαχείριση πολυκατοικίας
- Αναγκαστική είσπραξη οφειλομένων
Εκτιμήσεις Ακινήτων
- Εμπορική αξία ακινήτου
- Εκτίμηση αξίας για Αγορά/ Πώληση ακινήτου
- Εκτίμηση για Μίσθωση/ Εκμίσθωση ακινήτου
- Εκτίμηση για δικαστική συνδρομή και διαιτησία
- Εκτιμήσεις ενεργειακών επενδύσεων
- Εκτιμήσεις για απαλλοτριώσεις
- Αμφισβήτηση αντικειμενικής αξίας
- Εκτίμηση εμπορικού μισθώματος για δικαστική χρήση
Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Ακινήτων
- Επαγγελματική μίσθωση
- Φορολογικός εξορθολογισμός
- Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων
- Τεχνικός έλεγχος ακινήτων
- Νομικός έλεγχος ακινήτων
- Εγκατάσταση συστημάτων BMS
- Μετεγκατάσταση εταιρειών
Η στελέχωση της εταιρείας με επαγγελματίες ακινήτων όλων των ειδικοτήτων εγγυάται ένα άρτιο αποτέλεσμα.
Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ PPO ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
Εντοπισμός και διαδικασίες αγοράς ή μίσθωσης ακινήτων
Στην PPO, πρόσκτηση ακινήτου ονομάζουμε τη φάση του ακινήτου που σχετίζεται με τη διαδικασία έναρξης της χρήσης του, είτε με την αγορά του, είτε με τη μίσθωσή του. Είναι ίσως η πιο κρίσιμη από τις φάσεις, διότι η δέσμευση σε μία από τις παραπάνω επιλογές διαρκεί συνήθως για πολλά χρόνια και συνεπάγεται μεγάλα κόστη (φανερά ή αφανή).
Η Premium Property Operations βρίσκεται πάντοτε στο πλευρό των πελατών της για να διασφαλίσει τα συμφέροντά τους και να τους εκπροσωπήσει σε όλες τις κρίσιμες περιστάσεις, προσφέροντας ένα συνολικό πακέτο εξειδικευμένων υπηρεσιών, όπως:
- Εντοπισμός ακινήτων
- Νομικός έλεγχος ακινήτων
- Τεχνικός έλεγχος ακινήτων
- Εκτίμηση για εμπορική αξία ακινήτων
- Έλεγχος περιβαλλοντικών κινδύνων ακινήτων
- Πράσινος έλεγχος ακινήτων
- Δυνατότητες χρηματοδότησης αγοράς ακινήτων
- Μελέτη σκοπιμότητας επενδύσεων σε ακίνητα
Σχεδιασμός/Μελέτη Κτιρίων
Είναι η φάση που ακολουθεί την πρόσκτηση του ακινήτου και απαιτείται η προσαρμογή του στις ανάγκες του πελάτη. Είτε είναι κατοικία, γραφείο ή εμπορικός χώρος, σχεδόν πάντοτε απαιτείται η προσαρμογή του ακινήτου στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του πελάτη με γνώμονα πλήθος χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων όπως:
- Συμμόρφωση με πολεοδομική νομοθεσία
- Συμμόρφωση κατασκευής με απαιτήσεις πελάτη
- Οικονομία κατασκευής κτιρίων
- Συντηρησιμότητα κτιρίων
- Ανθεκτικότητα κτιρίων
- Λειτουργικότητα & επιδόσεις κτιρίων
- Αισθητική κτιρίων
- Τεχνολογία κτιρίων
Πολεοδομική Αδειοδότηση
Η φάση αυτή του κύκλου ζωής των ακινήτων αναφέρεται σε ένα δύσκολο κατά γενική ομολογία στάδιο που προηγείται της κατασκευής, ανακατασκευής, προσθήκης, ανακαίνισης και γενικότερα οποιασδήποτε εργασίας δόμησης που απαιτεί τη χορήγηση ειδικής άδειας. Έτσι, στην φάση αυτή εμπίπτουν οι οικοδομικές άδειες, οι άδειες ίδρυσης & λειτουργίας, οι άδειες αλλαγής χρήσης κτηρίων, η έγκριση περιβαλλοντικών όρων, κ.α.
Η PPO έχοντας στο ενεργητικό της πλήθος εκδοθέντων παρόμοιων αδειών και διαθέτοντας στο δυναμικό της μηχανικούς όλων των ειδικοτήτων, αποτελεί έναν άκρως αξιόπιστο σύμμαχο. Ενδεικτικές υπηρεσίες είναι:
- Κατάρτιση φακέλου πολεοδομίας
- Διεκπεραίωση διοικητικών ενεργειών δημόσιων υπηρεσιών
- Κατάθεση φακέλου σε αρμόδιες υπηρεσίες
- Πληρωμές φόρων, εισφορών, αμοιβών, τελών, κλπ
Κατασκευή κτιρίων ή εγκατάσταση εξοπλισμού
Με την έννοια κατασκευή νοείται η ανέγερση, ανακαίνιση, αναπαλαίωση, αναβάθμιση, τροποποίηση, προσθήκη, επέκταση, προσαρμογή, κα. Για όλες αυτές τις επεμβάσεις, η PPO αποτελεί τον ιδανικό σας τεχνικό σύμβουλο και εργολάβο. Παράλληλα, αποτελεί τον ιδανικό σας εταίρο για τον οικονομικό και χρονικό προγραμματισμό, την εκπροσώπησή σας έναντι τρίτων εργολάβων, την τήρηση των μέτρων ασφαλείας, κλπ. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τις εξής υπηρεσίες:
- Συνεχής επίβλεψη κατασκευής κτιρίων
- Συμμόρφωση με νομοθεσία και οικοδομική άδεια
- Συμμόρφωση με απαιτήσεις σχεδιασμού
- Προμήθεια υλικών
- Διενέργεια πληρωμών
- Διαχείριση προγράμματος ποιότητας κατασκευών
- Ασφάλεια κατασκευών
- Συνεργασία με υπεργολάβους σε κατασκευή
Συντήρηση κτιρίων, λειτουργία και διαχείριση
Η σωστή συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία των κτιρίων αποτελεί τον κρισιμότερο παράγοντα στον κύκλο ζωής τους. Σαφέστατα, εφόσον έχει υπάρξει σωστή μελέτη και κατασκευή η εξυπηρέτηση του σκοπού επιτυγχάνεται στο μεγαλύτερο βαθμό, όμως η τεχνολογία, οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των χρηστών και οι διαρκείς μεταβολές που συνοδεύουν το κτήριο για όλη την ωφέλιμη ζωή του είναι μεγάλες. Η Premium Property Operations συστάθηκε ουσιαστικά για αυτόν ακριβώς το λόγο, καθώς διακρίναμε πρώτοι στην ελληνική αγορά τη σημασία της σωστής φροντίδας και επιμέλειας των κτισμάτων. Μεταξύ των παραπάνω αναφέρουμε ενδεικτικά:
- Εγχειρίδιο λειτουργίας κτιρίου & εγκαταστάσεων
- Συντήρηση κτιρίων
- Λογιστική παρακολούθηση λειτουργίας κτιρίων
- Εκτίμηση για αξία και μίσθωμα ακινήτων
- Επιθεώρηση κτιριακών εγκαταστάσεων
- Παρακολούθηση ενεργειακής συμπεριφοράς κτιρίων
- Έλεγχος σε υγιεινή & ασφάλεια κτιρίων
- Νομική υποστήριξη ιδιοκτητών και μισθωτών ακινήτων
- Ασφαλιστική υποστήριξη ιδιοκτητών και μισθωτών ακινήτων
- Φορολογική υποστήριξη πελατών ιδιοκτητών ακινήτων
- Εκπαίδευση ενοίκων ακινήτων
- Ηλεκτρονική ενημέρωση πελατών ιδιοκτητών ακινήτων
Πώληση/Αποεπένδυση ακινήτων
Αποτελεί το τελικό στάδιο της διαδρομής ενός ακινήτου. Κατά το στάδιο αυτό ολοκληρώνεται η πώληση ή αλλιώς αποδέσμευση από το ακίνητο, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες και γίνεται η τελική χρηματοροή προς τον επενδυτή.
Στη φάση αυτή γίνεται εκτίμηση της εύλογης εμπορικής αξίας που χρησιμοποιείται ως δεδομένο για τον προσδιορισμό της ζητούμενης τιμής πώλησης, συντάσσονται και υπογράφονται τα συμβόλαια και ολοκληρώνονται όλες οι υπόλοιπες διοικητικές πράξεις που απαιτούνται.
ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ
Υπάρχουν πολλοί λόγοι να το κάνετε!!
Η Premium Property Operations αποτελεί ίσως την πιο αξιόπιστη εταιρεία δραστηριοποίησης στα ακίνητα και την ακίνητη περιουσία. Τα στελέχη της με την κατάρτιση τους, την εκπαίδευση και την πολυετή εμπειρία τους σε βασικούς οικονομικούς τομείς της χώρας μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες της εταιρείας όλες εκείνες τις υπηρεσίες που χρειάζονται... διαβάστε περισσότερα
ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Λειτουργούμε εδώ και πέντε χρόνια με ISO-9001 για όλες μας τις υπηρεσίες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχεδόν όλα τα στελέχη έχουν μεταπτυχιακή εξειδίκευση στους τομείς ενδιαφέροντός τους
ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Υπερδεκαπενταετής εμπειρία στο χώρο των κατασκευών και των ακινήτων
ΠΡΟΤΥΠΑ
Πιστοί σε διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα όπως το Red Book του RICS και το Standard Operating Procedure Manual της BOMA
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Εργοληπτική εταιρεία δημοσίων έργων εδώ και 4 χρόνια
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Εραστές της σύγχρονης τεχνολογίας με επενδύσεις σε προηγμένο εξοπλισμό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΑΚΙΝΗΤΑ
Read More +
07 Ιουνίου 2021 by Frixos Sakellaris, in Ειδήσεις για ακίνηταΝέες αντικειμενικές αξίες ακινήτων 2021
Read More +
25 Μαρτίου 2021 by Frixos Sakellaris, in Ειδήσεις για ακίνηταΕρωτήσεις και απαντήσεις για το Εξοικονομώ-Αυτονομώ
Read More +
29 Δεκεμβρίου 2020 by Frixos Sakellaris, in Ειδήσεις για ακίνηταΧωρίς πρόστιμο οι εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9)
Τέθηκε σε ισχύ ο νέος νόμος για την ετήσια φορολογία ακινήτων μέσω της ΔΕΗ, ο οποίος φορολογεί όπως αντιλαμβάνεται κανείς και από τον τίτλο μόνο τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα και άρα δεν έχει το χαρακτήρα του τέλους ακίνητης περιουσίας αφού εξαιρούνται έτσι όλα τα οικόπεδα.
Λαμβάνοντας κανείς υπόψη ότι πλέον η αντικειμενική αξία σε πολλές περιοχές έχει προσεγγίσει την εμπορική (όπως συμβαίνει σε αρκετές περιοχές των βορείων προαστείων της Αθήνας), ο φόρος ανέρχεται σε 0,5% επί της αξίας του ακινήτου.
Η μέχρι τώρα εμπειρία, δείχνει ότι παρόλο ότι ο φόρος αφορά σε ακίνητα με οικιστική ή εμπορική χρήση, τα σημειώματα της ΔΕΗ συμπεριλαμβάνουν και τους βοηθητικούς χώρους (υπόγεια, αποθήκες, θέσεις στάθμευσης, κλπ) αποδεικνύοντας την ανικανότητα των αρμοδίων να εφαρμόσουν το νόμο. Επίσης, δεν τηρείται η αρχή της αναλογικότητας, καθώς ακίνητα τα οποία μπορεί και να έχουν αξία 50% μεγαλύτερη, επιβαρύνονται με τον ίδιο φόρο.
Αναλυτικά το Άρθρο 53 αναφέρει:
Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.)
1. Για επιτακτικούς λόγους εθνικού συμφέροντος που συνίστανται στην άμεση μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος, επιβάλλεται ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου στις ηλεκτροδοτούμενες για οικιστική ή εμπορική χρήση δομημένες επιφάνειες των ακινήτων που υπάγονται κατά τη 17η Σεπτεμβρίου κάθε έτους στο τέλος ακίνητης περιουσίας που προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 24 του ν. 2.130/1993 (Α' 62) σύμφωνα με τις επόμενες διατάξεις του παρόντος άρθρου.
2. Για τον υπολογισμό του τέλους της παραγράφου 1 λαμβάνεται υπόψη το εμβαδό της δομημένης επιφάνειας, το ύψος της τιμής ζώνης και η παλαιότητα του ακινήτου, όπως αυτά αναγράφονται στο λογαριασμό της Δ.Ε.Η. ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος με βάση τα οποία λογίστηκε κατά τη 17.9.2011 το τέλος ακίνητης περιουσίας της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 2.130/1993, καθώς και συντελεστής προσαύξησης αντιστρόφως ανάλογος προς την παλαιότητα του ακινήτου και συντελεστής προσδιορισμού του τέλους σε ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο σύμφωνα με τους ακόλουθους πίνακες:
Συντελεστής ειδικού τέλους (€/τ.μ.) |
Τιμή ζώνης |
0,5 |
Πολύτεκνοι και ανάπηροι της παρ. 6, με ακίνητα που ιδιοχρησιμοποιούν σε περιοχές με τιμή ζώνης από 0 - 3.000 € |
3 |
μέχρι 500 € |
4 |
501 - 1.000 € |
5 |
1.001 -1.500 € |
6 |
1.501 -2.000 € |
8 |
2.001 - 2.500 € |
10 |
2.501 - 3.000 € |
12 |
3.001 - 4.000 € |
14 |
4.001 - 5.000 € |
16 |
άνω των 5.001 € |
Συντελεστές Παλαιότητας
Παλαιότητα |
Συντελεστής |
ηλικία πάνω από 26 έτη |
1 |
25 μέχρι και 20 έτη |
1,05 |
19 μέχρι και 15 |
1,10 |
14 μέχρι και 10 |
1,15 |
9 μέχρι και 5 |
1,20 |
4 έως 0 |
1,25 |
Ανεξαρτήτως παλαιότητας προκειμένου για ακίνητα ιδιοκτησίας πολύτεκνων και αναπήρων της παρ. 6, που ιδιοχρησιμοποιούν σε περιοχές με τιμή ζώνης από 0 - 3.000 ευρώ |
1 |
3. Το ποσό του τέλους προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των τετραγωνικών μέτρων των ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών για τις οποίες υπολογίστηκε από τη Δ.Ε.Η. ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος το τέλος της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν.2.130/1993, επί το συντελεστή του ειδικού τέλους που αντιστοιχεί στην τιμή ζώνης του ακινήτου και επί το συντελεστή προσαύξησης που αντιστοιχεί στην παλαιότητα του ακινήτου σύμφωνα με τους πίνακες της προηγούμενης παραγράφου.
Ειδικά για τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα για τα οποία δεν έχει καθοριστεί τιμή ζώνης και δεν έχει υπολογιστεί το τέλος του άρθρου 24 του ν.2.130/1993, εφόσον δεν υπάρχει απαλλαγή σύμφωνα με την παράγραφο 5 του παρόντος, το ειδικό τέλος του παρόντος άρθρου υπολογίζεται με πολλαπλασιασμό των τετραγωνικών μέτρων του ακινήτου επί συντελεστή τρία (3). Στην περίπτωση που δεν υπάρχει και το εμβαδόν του ακινήτου, το ειδικό τέλος υπολογίζεται, κατά τα οριζόμενα στο προηγούμενο εδάφιο, με βάση τα τετραγωνικά μέτρα που ελήφθησαν υπόψη για τον υπολογισμό των δημοτικών τελών.
4. Το τέλος βαρύνει για μεν το 2011 τον κατά τη 17.9.2011 κύριο του ακινήτου της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου και σε περίπτωση επικαρπίας τον επικαρπωτή, για δε το 2012 τον κατά την 28.4.2012 κύριο ή επικαρπωτή αντίστοιχα.
Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας το ποσό του τέλους υπολογίζεται κατά το λόγο της μερίδας κάθε συνιδιοκτήτη.
5. Στο ειδικό τέλος του παρόντος άρθρου δεν υπόκεινται τα ακίνητα που ανήκουν:
α) στο Ελληνικό Δημόσιο, στα Ν.Π.Δ.Δ., στους Ο.Τ.Α. και τις δημοτικές επιχειρήσεις,
β) στα θρησκευτικά νομικά πρόσωπα της περίπτωσης ιγ' της παρ. 1 του άρθρου 29 του ν. 3.842/2010 (Α' 58) αποκλειστικά για τα ακίνητα που χρησιμοποιούν για να επιτελούν το λατρευτικό, εκπαιδευτικό, θρησκευτικό και κοινωφελές έργο τους (Τα ακίνητα που χρησιμοποιούν για να επιτελούν το λατρευτικό, εκπαιδευτικό, θρησκευτικό και κοινωφελές έργο οι κατά την παράγραφο 2 του άρθρου 13 του Συντάγματος γνωστές θρησκείες και δόγματα, το Ιερό Κοινό του Πανάγιου Τάφου, η Ιερά Μονή του Όρους Σινά, το Αγιο Όρος, το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας),
γ) στα νομικά πρόσωπα της περίπτωσης ε' της παρ. 7 του άρθρου 24 του ν. 2.130/1993 για τα ακίνητα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εκπλήρωση των θρησκευτικών, εκκλησιαστικών, φιλανθρωπικών, εκπαιδευτικών, καλλιτεχνικών ή κοινωφελών σκοπών τους,
δ) στα νομικά πρόσωπα της περίπτωσης στ' της παρ. 7 του άρθρου 24 του ν. 2.130/1993 για τα ακίνητα τα οποία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως γήπεδα ή χώροι αθλητικών εγκαταστάσεων για την πραγματοποίηση των αθλητικών τους σκοπών και
ε) τα ακίνητα ξένων κρατών, όταν αυτά χρησιμοποιούνται για την εγκατάσταση πρεσβειών και προξενείων υπό τον όρο της αμοιβαιότητας. Επίσης απαλλάσσονται από το έκτακτο ειδικό τέλος:
α) Οι κοινόχρηστοι χώροι πολυκατοικιών και ξενοδοχειακών καταλυμάτων,
β) Τα ακίνητα που έχουν χαρακτηρισθεί:
- ως διατηρητέα, με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, και δεν ιδιοχρησιμοποιούνται ή δεν αποφέρουν εισόδημα,
- ως χώροι ιστορικών ή αρχαιολογικών μνημείων και
γ) Τα ακίνητα που έχουν αποκλειστικά γεωργική ή κτηνοτροφική ή βιοτεχνική ή βιομηχανική χρήση.
6. Κατ' εξαίρεση των παραγραφών 2 και 3, το ειδικό τέλος του παρόντος άρθρου ισούται με 0,5 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, ανεξάρτητα από την τιμή ζώνης και την παλαιότητα του ακινήτου, για ένα ακίνητο που ιδιοκατοικείται και ανήκει κατά κυριότητα ή επικαρπία σε:
α) πολύτεκνο, κατά την έννοια των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου πρώτου του ν. 1910/1944, εφόσον τα τέκνα, που ορίζονται στις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1910/1944, τον βαρύνουν φορολογικά, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.2238/1994, Α' 151), κατά το οικονομικό έτος 2011, με οικογενειακό εισόδημα κατά το προηγούμενο έτος, του έτους επιβολής του τέλους, μέχρι 30.000 ευρώ, ή
β) σε πρόσωπο που είναι το ίδιο ή πρόσωπο που το βαρύνει φορολογικά, σύμφωνα με το άρθρο 7 του ΚΦΕ, ανάπηρο, κατά την έννοια της περίπτωσης θ' της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του ΚΦΕ.
Ομοίως κατ' εξαίρεση των παραγράφων 2 και 3 δεν οφείλεται το ειδικό τέλος του παρόντος άρθρου για ένα ακίνητο που ιδιοκατοικείται και ανήκει κατά κυριότητα ή επικαρπία σε μακροχρόνια άνεργο, εγγεγραμμένο στα μητρώα του ΟΑΕΔ ή στους καταλόγους προσφερομένων προς εργασία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και των παραρτημάτων του ή του λογαριασμού ανεργίας προσωπικού ημερήσιων εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης ή του λογαριασμού ανεργίας τεχνικών τύπου Αθηνών και Θεσσαλονίκης, καθώς και άνεργο που επιδοτήθηκε λόγω τακτικής επιδότησης από τους ως άνω φορείς και λογαριασμούς κατά τους έξι (6) τουλάχιστον από τους δώδεκα (12) μήνες που προηγούνται κάθε φορά της ημερολογιακής βάσης υπολογισμού του τέλους, όπως αυτή ορίζεται με την κανονιστική απόφαση που προβλέπεται στην παράγραφο 13 του παρόντος άρθρου.
Η απαλλαγή του προηγούμενου εδαφίου δεν παρέχεται εφόσον το οικογενειακό εισόδημα κατά το προηγούμενο έτος, του έτους επιβολής του τέλους, υπερβαίνει το ποσό των 12.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά 4.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο.
Οι προηγούμενες διατάξεις της παρούσας παραγράφου για το μειωμένο συντελεστή τέλους και την απαλλαγή από αυτό, δεν ισχύουν και το τέλος υπολογίζεται όπως ορίζεται στις παραγράφους 2 και 3:
α) αν η αξία της ακίνητης περιουσίας του δικαιούχου, με βάση τα στοιχεία ακινήτων του έτους 2008, υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ, η οποία προσαυξάνεται κατά 10.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, ή
β) αν το ιδιοκατοικούμενο ακίνητο βρίσκεται σε ζώνη με τιμή άνω των 3.000 ευρώ, καθώς και
γ) για το πλέον των 120 τ. μ. εμβαδόν του ιδιοκατοικούμενου ακινήτου, το οποίο προσαυξάνεται κατά 20 τ.μ. για κάθε προστατευόμενο τέκνο και μέχρι τα 200 τ.μ..
7. Για την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου, ο δικαιούχος του μειωμένου συντελεστή υποβάλλει αίτηση στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του Υπουργείου Οικονομικών, είτε ηλεκτρονικά είτε μέσω των Κ.Ε.Π.. Με την απόφαση που εκδίδεται κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 13, ρυθμίζεται και κάθε αναγκαίο θέμα σχετικό με το χρόνο υποβολής και τον έλεγχο των υποβαλλόμενων αιτήσεων, την επιβεβαίωση της συνδρομής των προϋποθέσεων εφαρμογής του μειωμένου συντελεστή της προηγούμενης παραγράφου, τον τρόπο ενημέρωσης της Δ.Ε.Η. και των εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος από τη Γ.Γ.Π.Σ. για τους δικαιούχους του μειωμένου τέλους, οι προϋποθέσεις, ο τρόπος και το αρμόδιο όργανο επιστροφής του επιπλέον τέλους που τυχόν καταβλήθηκε από τον δικαιούχο και κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου.
8. Η βεβαίωση του ειδικού τέλους συντελείται με την εγγραφή στις 17.9.2011 του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου στις μηχανογραφικές καταστάσεις της Δ.Ε.Η. και των λοιπών εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος και ο κατάλογος αυτός αποτελεί τον τίτλο βεβαίωσης για το Ελληνικό Δημόσιο και τον αντίστοιχο χρηματικό κατάλογο των αρμόδιων Δ.Ο.Υ..
Αρμόδιος προϊστάμενος Δ.Ο.Υ. είναι ο προϊστάμενος της Δ,Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος του κυρίου ή επικαρπωτή του ακινήτου κατά την ημερομηνία αρχικής έκδοσης του λογαριασμού της Δ.Ε.Η. και των εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος κατ' έτος.
Η βεβαίωση του τέλους από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., αν δεν καταβληθεί το τέλος μέσω του λογαριασμού κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος, διενεργείται μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από τη γνωστοποίηση που προβλέπεται στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 11, όπως ειδικότερα ορίζεται με την υπουργική απόφαση που εκδίδεται κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 13 του παρόντος άρθρου.
9. Το ειδικό τέλος του παρόντος άρθρου συνεισπράττεται από τη Δ.Ε.Η. και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος για το έτος 2011 σε δύο (2) ισόποσες δόσεις που εκδίδονται από αυτούς από τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους μέχρι τον Ιανουάριο του 2012.
10. Τα ποσά του ειδικού τέλους που εισπράττονται από τη Δ.Ε.Η. και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος αποδίδονται στο Ελληνικό Δημόσιο μέσα σε διάστημα είκοσι ημερών από τη λήξη του μήνα στον οποίο εισπράχθηκαν οι σχετικοί λογαριασμοί, όπως ειδικότερα καθορίζεται με την υπουργική απόφαση της παραγράφου 13. Η Δ.Ε.Η. και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος μπορεί να δίνουν στο Ελληνικό Δημόσιο χρηματικές προκαταβολές έναντι των ποσών που πρέπει να αποδοθούν από τις εισπράξεις του τέλους και μέχρι 25% του προς είσπραξη ποσού.
Για την αντιμετώπιση των δαπανών είσπραξης του ανωτέρω τέλους η Δ.Ε.Η. και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος παρακρατούν από τις εισπράξεις ποσοστό 0,25%. Η Δ.Ε.Η. και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος υποχρεούνται να θέτουν στη διάθεση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) του Υπουργείου Οικονομικών ηλεκτρονικά αρχεία που τηρούν και τους ζητούνται από τη Γ.Γ.Π.Σ. και η Γ.Γ.Π.Σ. δικαιούται να προβαίνει σε περαιτέρω επεξεργασία των αρχείων αυτών για τους σκο-πούς των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
11. Αν δεν καταβληθεί το τέλος, η Δ.Ε.Η. και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος προβαίνουν στην έκδοση εντολής διακοπής του ρεύματος του καταναλωτή προς τον Διαχειριστή του Δικτύου, ο οποίος προβαίνει σε διακοπή της σύνδεσης και δεν το επαναχορηγούν μέχρι να εξοφληθεί το οφειλόμενο τέλος, σύμφωνα με όσα ορίζονται ειδικότερα με την υπουργική απόφαση της παραγράφου 13. Αν δεν ζητηθεί η επαναχορήγηση του ηλεκτρικού ρεύματος, η Δ.Ε.Η. και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, αφού διαγράψουν τον υπόχρεο καταναλωτή, γνωστοποιούν τη διαγραφή στο Ελληνικό Δημόσιο, ώστε να μεριμνήσει για την είσπραξη του οφειλόμενου τέλους, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα για την Είσπραξη Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.). Αν δεν εξοφληθεί προηγουμένως το ειδικό τέλος του παρόντος άρθρου, δεν επιτρέπεται η αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος. Αν δεν ζητηθεί η διακοπή της σύνδεσης, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών επιβάλλεται σε βάρος της Δ.Ε.Η. ή του εναλλακτικού προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος και υπέρ του Δημοσίου, πρόστιμο ίσο με το τέλος που δεν καταβλήθηκε προσαυξημένο κατά 25%.
12. Υπόχρεος για την καταβολή του τέλους είναι ο χρήστης του ακινήτου, ο οποίος καταβάλλει το τέλος μαζί με το λογαριασμό κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος. Αν ο χρήστης είναι μισθωτής, με την καταβολή επέρχεται αυτοδικαίως συμψηφισμός με οφειλόμενα ή μελλοντικά μισθώματα. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου κατισχύει κάθε άλλης αντίθετης συμφωνίας των συμβαλλόμενων μερών.
13. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ρυθμίζεται ο ειδικότερος τρόπος και η διαδικασία για:
α) την είσπραξη του τέλους μέσω των λογαριασμών κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος,
β) τη βεβαίωση και είσπραξη του τέλους κατά τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε. από τον κύριο ή επικαρπωτή του ακινήτου σε περίπτωση μη καταβολής του μέσω των λογαριασμών κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος,
γ) τις προϋποθέσεις επιστροφής του ειδικού τέλους από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., εφόσον το ακίνητο υπόκειται στις εξαιρέσεις της παραγράφου 5 ή στο μειωμένο συντελεστή της παραγράφου 6, καθώς και τον τρόπο και τη διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης του ειδικού τέλους στις περιπτώσεις που διαπιστωθεί ότι δεν συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις απαλλαγής ή ότι εφαρμόστηκε εσφαλμένος συντελεστής προσδιορισμού του,
δ) τις ειδικότερες προϋποθέσεις και τη διαδικασία για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 6,
ε) τα ζητήματα που ορίζονται στην παράγραφο 7 και το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 11 και κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
Τι λένε οι πελάτες μας για μας;
Η εγκατάσταση έγινε γρήγορα και προσεχτικά με όλες τις προφυλάξεις ασφαλείας. Το συνεργείο δεν ενόχλησε καθόλου ούτε και προκάλεσε ζημιές ή φθορές. Η επικοινωνία με τους μηχανικούς της εταιρείας ήταν άμεση και οι ενέργειές που απαιτούνταν διεκπεραιώνονταν χωρίς καθυστερήσεις. Γενικότερα έμεινα πολύ ικανοποιημένος από την ποιότητα της εγκατάστασης και θα συνιστούσα την εταιρεία ανεπιφύλαχτα.
Διονύσης Χρονόπουλος // Πολιτικός Μηχανικός
Πήρα την απόφαση να εγκαταστήσω φωτοβολταϊκό στην στέγη του ακινήτου μου. Οι άνθρωποι της PPO ανέλαβαν το έργο και το έφεραν εις πέρας, παρ όλες τις δυσκολίες που εμφανίσθηκαν. Η απόδοση του είναι καλύτερη από ότι περίμενα επιβραβεύοντας έτσι την επιλογή μου επενδύοντας στα φωτοβολταϊκά.
Θωμάς Ντάγκας // ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ